ZŠ je zřízena pro žáky podle §16 odst.9 Školského zákona.
V rámci zařízení je:
Školní poradenské pracoviště (ŠPP)
- tvoří školní psycholog, výchovný poradce a školní metodik prevence.
- zajišťuje poskytování a koordinaci preventivních, pedagogických, psychologických a poradenských služeb přímo ve škole,
- poskytuje bezplatné poradenské a konzultační služby žákům, jejich rodičům a pedagogům. Snaží se jim pomáhat při zvládání a řešení výchovných, vztahových a výukových potíží,
- spolupracuje s vedením školy, pedagogy, asistenty pedagoga a s pracovníky poskytujícími logopedické služby,
- integruje poradenské služby školy se službami specializovaných poradenských zařízení (PPP, SPC, úřad práce, orgány sociálně právní ochrany dětí, sociální odbor)
- Cíle ŠPP
- zkvalitnit sociální klima školy,
- pracovat se všemi subjekty školy a tím vytvářet širokou základnu preventivní činnosti,
- věnovat se prevenci školní neúspěšnosti,
- umožnit neodkladné řešení problémů spojených se školní docházkou,
- připravit podmínky a rozšířit možnosti integrace žáků se zdravotním postižením,
- koordinovat služby s ostatními poradenskými zařízeními,
- vytvářet a realizovat preventivní programy zneužívání návykových látek a negativních jevů v chování žáků,
- monitorovat problémové projevy chování, pravidelně provádět analýzy a návrhy konkrétních opatření,
- průběžně pracovat s žákovskými kolektivy,
- poskytovat konzultační pomoc rodičům, osobám odpovědným za výchovu.
- Pracovníci ŠPP
2.1. Školní psycholog
- Zajišťuje diagnostickou činnost na škole (osobnostní diagnostika, rozumové předpoklady, diagnostika třídních kolektivů), dále zajišťuje různé dotazníky či ankety týkající se klimatu školy.
- Pracuje s dětmi či třídami s psychosociálně rizikovými jevy.
- Zajišťuje krizovou intervenci žákům, jejich rodičům i učitelům, dále nabízí poradenská setkání výše zmíněným.
- Pracuje s kolektivem na zvyšování osobnostních a sociálních dovedností žáků a vytváření pozitivního školního klimatu.
2.2. Výchovný poradce
- spolupracuje s pedagogicko-psychologickou poradnou, SPC,
- pomáhá vytvářet a koordinovat vznik individuálních vzdělávacích programů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
- předkládá návrhy na postup a řešení problémů žáků,
- průběžně sleduje chování žáků po dobu školní docházky,
- provádí kariérové poradenství školy ve spolupráci s úřady práce,
- metodicky pomáhá třídním učitelům při řešení aktuálních problémů třídních kolektivů,
- podílí se na realizaci preventivního programu školy a pomáhá při jeho vytváření,
- spolupracuje se školním metodikem prevence,
- poskytuje poradenskou a konzultační pomoc rodičům žáků nebo jejich zákonným zástupcům
2.3. Školní metodik prevence
- spolupracuje se školním psychologem a třídními učiteli,
- pomáhá vytvářet a realizovat program prevence zneužívání návykových látek a negativních jevů ve škole,
- sleduje aktuální situaci na škole a inovuje strategie přístupu k prevenci,
- poskytuje odborné vedení a metodickou pomoc pedagogickým pracovníkům školy při realizaci preventivního programu školy a při provádění jednotlivých preventivních aktivit,
- spolupracuje s institucemi, které zajišťují odbornou pomoc v problematice prevence a zneužívání návykových látek,
- zajišťuje informovanost žáků, rodičů nebo jejich zákonných zástupců o činnosti institucí, které poskytují pomoc dětem, které mají problémy se závislostmi nebo jinými negativními jevy v jejich sociálním vývoji, spolupracuje se středisky výchovné péče, s krizovými centry a dalšími institucemi, které poskytují primární, sekundární i terciální péči ve státních i nestátních zařízeních,
- ve spolupráci s dalšími odborníky poskytuje konzultační a poradenskou pomoc rodičům
Kontakty:
PhDr. Dagmar Dvořáková, tel. 777 733 539, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Mgr. Magda Platková, tel. 775 299 951, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.